Sivu
Valikko
Info

Fascia vapaaksi -tunti

Tunnilla käymme läpi lihaskalvojen kireyksiä hierontapalloa ja Yinjoogan venytyksiä käyttäen. Rauhallinen ja rentouttava tunti avaa jännityksiä ja kireyksiä sekä saa kehosi virkistymään. 

Napakan hierontapallon joustavat nystyrät stimuloivat verenkiertoa ja aineenvaihduntaa kehon jännityskohdissa. Kehon painoa ja liikkeitä hyväksikäyttäen hieromme pallolla vapaaksi lihaskalvojen kireyksiä. Vaikutuksen tehostamiseksi temme syvästi avaavia ja rentouttavia Yinjoogan venytyksiä eri lihaskalvoketjuille.

Aikaisempi kokemus ei ole tarpeen. Tunti sopii kaikille kehonhuoltoa ja rentoutumista kaipaaville. Tarvittaessa konsultoi lääkäriäsi ennen aloittamista. Tervetuloa !



 Syyskausi jatkuu 11.12. saakka

Kevätkausi 2017

Maanantaisin klo 19.00-20.15   8.1.-23.4.

Tauolla 19.2. ja 2.4.   Yht. 14x

Koko kevätkausi 172 €,yksittäiskäynnit 15€,10x kortti kevätkaudelle 135€.

Kysy myös yksilöohjaustunteja!

 

Ilmoittautuminen 

Voit ilmoittautua tunneille nettisivujen kautta tästä linkistä tai ohjaajalle. 

fysioterapeutti, shiatsuterapeutti, joogaopettajaMaria Lehtonen
Maria Lehtonen
puh. 040 587 9941

 

 


Fascia sana viittaa kehon kalvorakenteisiin, jotka luovat toiminnallisen ja vuorovaikutteisen verkoston kaikkialla kehossa. Nämä kalvorakenteet "pussittavat" jokaista lihasta,jännettä, luuta, elintä ja solua. Kalvot pitävät kehon eri kudosryhmiä omalla paikallaan ja muokkaantuvat kehon toiminnan ja käytön mukaan. Vasta viimeaikainen anatomiatutkimus on paljastanut kuinka "tavalliset" kalvot ovatkin osa hyvin monimuotoista järjestelmää, joka vaikuttaa kaikkialla kehossa.

Fascia vapaaksi-tunnilla toimimme pääosin myofasciaalisten ratojen kanssa. Myofascialla eli lihaskalvolla tarkoitetaan lihasta ja sen sidekudosrakenteita eli lihaksen sisäisiä ja ulkoisia kalvoja sekä jänteitä. Eri asennoissa ja liikkeissä lihakset toimivat yhteistyölinjoina, joista käytetään nimeä myofaskiaalinen linja tai -rata. Samanlaisina päivittäin toistuvat asennot ja liikkeet esim työasennot tai lajikohtainen harjoitus saavat aikaan yksilöllisesti lihaskalvoratojen kiristymistä, joka saa aikaan mm. kehon asennon ja nivelten liikeratojen muutoksia sekä rasitus- ja kiputiloja. Kireässä kehossa alkaa olo tuntua myös tukalalta ja väsähtäneeltä. Pitkäkestoinen, lempeä venyttävä asento avaa useita ratoja kerralla. Keho avautuu elpymisen tilaan ja fasciat vapaautuvat kiristyksistä.

« Edellinen Ylös Seuraava »